jueves, 6 de noviembre de 2008

Conclusions de la campanya d'Obama

Aquests dies hem estat veient alguns dels vídeos de la campanya de Barack Obama i avui he pogut llegir un article amb les conclusions de la seva campanya a les que ha arribat Al Ries, conegut gurú del màrqueting.

Ell defensa els conceptes simples i efectius i analitza el "change" d'Obama davant la dispersió dels seus contrincants. Hillary Clinton va començar amb la paraula "experiència" però quan va veure la gran efectivitat del concepte d'Obama la va canviar per "el compte enrere per al canvi". Llavors els crítics la van acusar de copiar l'estratègia i finalment la va canviar per "solucions per a Amèrica".
Pel que fa al candidat republicà, Ries diu que va pecar de falta d'enfoc. Les etiquetes que s'associaven amb McCain eren de conservador, directe, hàbil i líder. Però no es va saber centrar en un concepte, i quan va trobar el de "country first" ja era massa tard, tenia molta menys rellevància que el del seu contrari.

Ries sosté que aquest "change", un concepte clar, senzill i eficaç, mai hauria sigut comprat per un equip de màrqueting, ja que aquests sempre busquen propostes més elaborades i intel·ligents, deixant de banda la senzillesa. Diu que la campanya d'Obama dóna lliçons als anunciants de consistència i rellevància. "L'objectiu d'Obama no ha sigut comunicar el fet que ell era l'agent del canvi. Això és una cosa que avui en dia fa qualsevol candidat competint per la més alta posició en un país. El que va fer va ser repetir el missatge del canvi una i una altra vegada, fins que els votants van identificar al propi Obama amb el concepte. En unes altres paraules, es va apropiar de la idea de canvi en la ment dels votants".

Segons senyala Ries, dóna la casualitat que el 70% de la població, pensava que el país anava en una direcció equivocada. I només Obama va saber manejar aquesta dada.

Definitivament, la informació és poder.


Aquí teniu un capítol dels Simpson on Homer vol votar per Obama.

No hay comentarios: